my tweets. follow me okey?

Monday, 16 January 2012

Bila dah clash.. please...

بِسْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم
 Assalmualaikum dan selamat sejahtera.. from mart aumi to your heart...

post kali ini aku nak menceritakan tentang clash..
semua orang dah tahu kan apa itu clash..
atau nama kasarnya 'putus' dengan seseorang..

ya.. kadang-kadang perhubungan ini memangnya amat perit.. tetapi itulah realiti apabila bila dah clash

aku dah banyak pengalaman dah pasal bercinta nih.. walaupun belum habis sekolah ini..
ni pun sedang bercinta...

tapi aku nak sarankan sikitlah..
kalau dah clash tu, jangan la luahkan perasaan tu secara marah-marah ataupun memaki pakwa/makwa korang
aku paling benci bila online dekat Facebook ada saja post yang maki-maki or sindir-menyindir
tentang ex-pasangan korang or pasangan korang sendiri..
Inikan dekat Facebook, Twitter ataupun blog.. kalau nak lagi dahsyat.. upload video ke Youtube kalau berani tahap gaban...

Tapi aku nak lah cakap sikit.. buat post memaki orang tu ada dapat untung tak?
kalau untung sekadar like.. baik tak payah... kalau like tu suka tak apa.. inikah kalau orang like tu semata-mata nak menganjing... hanya Tuhan yang tahu sahaja apa yang berada di dalam hati seseorang..
Takkan dapat untunglah kalau maki2 orang... merugikan saham yelah... (maksudnya dapat dosa free aja...)

Please lah, kalau dah clash tu, apa-apa hal cermin diri dulu... Kena tahu and muhasabah diri supaya korang tak lah sampai tahap macam tu lagi pada masa hadapan... Ini tak, dah macam nak isytihar perang yela aku baca... muak aku tengok...

dah la.. aku malas la nak cerita pasal benda ni lagi... nak bercinta biarlah belajar daripada pengalaman bukan sekadar tengok cerita cinta saja.. memanglah beza pun....


Time couple.. sayang-sayang.. time clash.. benci-benci..
Apa pun tak boleh..
Mart Aumi Muslimin

1 comment:

syamy said...

yeah ! setuju sesangat :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...