my tweets. follow me okey?

Saturday, 31 December 2011

Happy New Year - Good bye 2011, welcome 2012

سْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم
Assalmualaikum dan selamat sejahtera.. from mart aumi to your heart...

To all readers, happy new year. Goodbye 2011, welcome 2012

kali ini aku nak cerita la pasal new year ni.. yela kan.. memang aku rasa dah berjuta-juta bloggers di seantero dunia ini post pasal new year.. belum lagi dekat Facebook, Twitter, Tagged, Myspace dan macam2 lagi la... kalau blog.. dah ke berapa juta.. err. milion, trillion punya post... aku pun tak tahu.. hanya Allah yang mengetahui..

Bab azam ya.. memang kira adat la untuk semua orang di dunia ini... tapi kita boleh ke merealisasikan apa yang kita hajatkan itu?

contohnya kita boleh lihat... ada orang berazam untuk membuat sesuatu yang tidak pernah dibuat dan tidak mampu untuk melakukannya.. aku bagi non-sense punye azam la... nak lari lagi laju seperti Usain Bolt.. wowoowwwo... dengan badan aku kecil dan aku jarang buat exercise.. memang aku tak leh la lari laju... aku lari pun entah laju mana... hahaha!

tapi tak mustahil jika Allah menunaikan apa yang kita hajatkan.. cuma kita tinggal berusaha dan bertawakal sahaja.. maybe jika kita tak dapat pun.. Allah akan menggantikan dengan yang lebih baik...

bercerita pula pasal azam aku.. err.. tu payah sikit la.. maybe aku nak jadi lebih baik dari tahun sebelumnya.. yela.. dah berapa kali dah aku buat 'spoiled' tahun 2011.. bab couple? entah la... aku dah berapa kali dah FAILED dalam bab couple dalam tahun lepas.. tak tahu la nak couple ke tak tahun ni...

2012 merupakan tahun yang agak mencabar bagi aku, sebagai pelajar.. memang semakin lama semakin mencabar.. tahun ini aku mengambil peperiksaan SPM dan perkara ini bukan main-main lagi.. FAILED saja, aku 'disqualify' secara automatik  nak menyambung pelajaran aku dekat institusi pengajian tinggi.. dah la Fizik, Kimia, Addmath dengan LK aku failed... huh! memang sesuatu yang mencabar untuk 'recover' balik...

belum lagi cabaran dalam hidup lagi, itupun kira ujian bagi kita untuk meningkatkan keimanan kepada Allah..  Allah bagi test dekat kita dengan pelbagai dugaan.. tapi kita kena bersabarlah walau apa jua keadaan sekalipun... Allah akan membantu kita jika kita minta pertolongan dari-Nya...

jadi.. itu sahaja kot aku nak share pada tahun baru ini.. kita bersyukur kerana kita dapat mengirup oksigen pada tahun baru ini... hidup ini bererti sekiranya kita bertakwa kepada Allah..

salam ukhwah,
mart aumi muslimin :)



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...