my tweets. follow me okey?

Friday, 23 December 2011

Adi (6ixth Sense) - Rintihan taubat

Assalamualaikum dan selamat sejahtera... from mart aumi to your heart...

kali ini aku nak share tentang lagu baru dari abang, brader, saudara err... tak tau... aku mana kenal dia... tapi heheh... kira 'hero' aku jugak la... Adi Priyo Sambodo....

ya.. biasanya dia nyanyi dengan 6ixth Sense... tapi kali ini first time aku dengar dia nyanyi lagu solo...
aku respect jugak la sebab dia menyanyikan lagu keagamaan... style macam band2 orang indonesia.. (memang dia pun orang indonesia.. nak kata apa)

tapi lagu ni.. memang buat hatiku sedih.... yela kan bila dah baca lirik and dengar lagunya...memang betul2 terasa..  akhirnya aku ambik keputusan letak lagu ni di antara list lagu blog aku... heheh.. bace la liriknya and layanzzz video di bawah...


Tiada risau menghimpit jiwa

Tiada resah menyempit dada
Di layar mewah menghitung ganda
Tiada rasa salah dan dosa
Hingga saat bala melanda
Tiada upaya menghalangnya
Semua yang nyata jadi gelita
Dunia terasa sempitnya


Tuhan.. Ku syukuri..
Nikmat dan petunjuk-Mu

Tuhan.. Ku agungi..
Maha keesaan-Mu

Kau beri dunia untuk ke syurga
Ku salah guna untuk ke neraka
Ampunkan aku
Terima taubatku
Ku damba keredhaan-Mu

Mewah sudah ku rasa
Namun hanya untuk dunia
Kan ku mulakan dan utamakan
Untuk ke syurga-Mu pula

Kau tunjuk arah yang nyata
Kau bersih sucikan jiwa
Kau kekalkanlah, abadikannya
Wahai Tuhan Yang Maha Esa.

Ampunkan aku. Terima taubatku. Kudamba keredhaan-Mu.



Rintihan Taubat by Adi 6ixth Sense.
Album: Zakat Menjunjung Amanah



seriously.. memang sedih... 
mart aumi muslimin..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...