my tweets. follow me okey?

Tuesday, 15 November 2011

Rap dan Pantun Menutup Aurat... KHAS UNTUK WANITA

Assalamualaikum dan selamat sejahtera... from mart aumi to your heart...

yoyoyo! wassup-wassup girls..
I know you are cute...
but not you are really.. really.. really.. not cute...
you  know why?
yeah! because you not perfect
when not cover all your aurah...
yeah! yeah!
Islam is beautiful..
why do you ignore it???
coz you wanna be sexy
and hot..
but everyone gets too much hot-hot-hot sins
in their hearts...
and you will 'payed off' in Afterday...
if you not change your mind...

(ini rap khas dari aku... yeah! tapi bukan berakhir di sini.. sila sambung ke bawah.. ni pantun style melayu plak)


LIHATLAH gaya orang sekarang, Pakai tudung tapi telanjang, 
Ukuran body semua terang-terang, Yang mana kendur yang mana tegang...

Baju nipis nampak bayang, Peha gebu saja ditayang
Tak pakai baju lagi senang, Dah tentu boleh tunjuk terang-terang...

Baju ketat seluar sendat, Pakai tudung just ikat-ikat
Dari mula memang bukan adat, Di sudut agama memang tak berkat...

Tudung jarang baju nipis, Pakai sikit boleh nampak ‘garis’
Mata orang terbeliak, kita membengis, Bila kena kutuk, kenapa menangis...

Lengan pendek blaus gantung, Jeans ketat melekat di punggung
Jadi orang Islam ni sebenarnya beruntung, Agama tak suruh berbungkus macam pocong..

Kepala bertudung, kain terbelah, Kalau takat rambut orang kurang ghairah
Nampak peha atau ternampak lurah, Mata yang memandang boleh keluar darah..

Kebaya ketat, kain terbelah, Ikat tudung macam tak sudah
Nak ikut suruhan agama memang tak mudah, Tapi Islam sebenarnya indah 

Tutup aurat bukan suruh berselubung, Sampai tak nampak muka dan hidung
Yang faham tuntutan amat beruntung, Taklah bersungut mulut pun muncung...

Bila dah minat nak bertudung, Cubalah sesuaikan apa yang disarung
Kalau masih rasa jiwa tu ‘mendung’, Maknanya nafsu tu belum dapat dibendung...

Bertudung itu bukan satu paksaan, Ianya lebih kepada keinsafan
Selalunya nafsu masih dikuasai syaitan, Itu pasal fesyen pun yang bukan-bukan...

Asal menutup aurat itu tuntutan, Kalau dianggap susah, tu sebab bosan
Yang ye nya hati tak berkenan, Tu yang berjela-jela mencipta alasan....

Menutup aurat satu syariat, Kepada agama kita taat
Hidup berkat pahala berlipat-lipat, Di dunia selamat, di akhirat hebat...


(pantun ini disediakan oleh Ramli Joned)

so.. what do you waiting for????

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...