my tweets. follow me okey?

Wednesday, 26 October 2011

Memperkenalkan Facebook Timeline.. profile Facebook yang terbaru

Budak arok berceloteh.... Assalamualaikum....

Selepas sahaja menukar bentuk Homepage Facebook.. Kini tanpa korang sedari.. Profile pula yang ditukar...

Korang cuma tak perasaan sebab profile yang sama kan? kini.. aku ungkapkan semuanya...

22 September 2011 - Mark Zuckerberg telah melancarlan Facebook Timeline.. tetapi ianya cuma 'restricted' kepada orang yang buat app.. tetapi pelancarannya terpaksa ditangguhkan..

tetapi mujur ada kawan yang memperkenalkannya...

mari kita 'sneak peek' profile timeline aku ini dahulu sebelum mahu menukar ke Timeline....


dalam Facebook timeline ada 'cover' hadapan. iaitu, seseorang pengguna boleh meletak apa-apa gambar pada cover itu.


apabila scroll ke bawah, inilah bentuk wall post.. ianya mengikut masa.. di sebelah kanan ada pilhan wall post mengikut tahun dan bulan... dari korang lahir sampai sekarang...


ini korang punya info... oh, terlupa plak.. nama info ditukarkan kepada About.. so jangan keliru ek??

lastly,

inilah log aktiviti korang.. ia juga berfungsi sebagai diari harian korang.. jangan risau benda ini terdapat pada timeline anda sendiri.. tetapi kalau tengok profile org lain memang tak ada..

best kan???

jadi, kalau nak tukar... ikut video tutorial di bawah ini:








senang kan? aku percaya pasti puas hati la..... jangan cakap benda ni leceh...
kalau korang setiap hari online Facebook.. nape tak ambil mase dalam 2 minit saja nak tukar profile baru..

hahha.. tukar jangan tak tukar..

maklumat lanjut sila tekan link di bawah ini:

salam ukhwah,
mart aumi muslimin


p/s: korang.. time nak install app itu, kan kena bagi nombor telefon kan? jadi, aku sarankan korang kena taip nombor telefon korang (nombor handphone la, tapi kena tulis nombor selepas 0.. seperti 012 111111 ke 12 1111111).. sebab nanti benda tu nakkan code verification akaun FB korang tu.. jangan risau. lepas siap saja tukar ke timeline, pergi delete or privatekan nombor telefon anda . and pasal video tutorial tu.. aku ambil kat youtube.. so.. aku tak dapat nak buat sebab aku daftar timeline terlalu awal daripada post ni...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...