my tweets. follow me okey?

Wednesday, 29 June 2011

kenapakah benda ni leh berlaku kat couple2 zaman sekarang ni?

Assalamualaikum... hari ini aku nak share apa yang aku bace petang aritu.. well.. macam biasa la.. nak gi potong rambut kat tempat century 2... masa nak menunggu turn aku kt kedai 2, aku bacela surat khabar PERDANA bertarikh 3 julai 2011... (dah tentu ada surat khabar melayu je yang ade kat kedai gunting rambut india 2...)... hahaha.. tapi aku ade jumpe satu entry yang dapat menjadi ikhtibar kepada kita semua (lagi2 yang sedang bercouple sekarang)...
Fuhh.. dari intro... macam biasa la sayang2 la kan... yelah.. bila couple kan sayang2... hah.. pas tu mula dah buat aksi 'memanas badan'... (upss.. aku x leh terangkan sebab benda ni 18SG)  emm.. kalau nafsu tu boleh kawal x pe.. ini si 'perempuan' tersebut dah jual maruah kepada BFnye... astagfirllah.. (kenapa ade perempuan macam 2???) so... dia buat la banyak2 kali... (tapi x ngandung jugak.. mengikut entry tersebut).. nak dijadikan cerita.. pada satu hari... masa dia sedang tidur... mak die prasan ada kesan merah kat kawasan tengkuk.... huh.. memangla mula2 agak itu alahan seafood.. tapi sudah bape kali disoal siasat... akhirnya mengaku jugak... emm... the ending of this story.... dia di masukkan ke KEWAJA.... so last sekali dia cakap di bertaubat dan tidak mengulangi lagi perbuatan terkutuk itu dan menasihati kita supaya jgn buat benda tu... (alhamdulillah, akhirnya dia bertaubat.....)

aku ingin nak sentuh sedikit pasal hal ni... kenapa sebagai pakwe/makwe.. suka sangat nak buat benda2 macam tu masa kita belum ada ikatan perkahwinan? 

sebab kenapa?
1. korang kurang sikit ajaran agama.....
2. sebab korang jenis yang sesuka hati je hidup.. tanpa fikir apa benda itu salah....
3. banyak pergaulan bebas....
4. tak ade rasa kasih sayang dari family....

korang nak taw tak hukuman sekiranya kita berzina? kena sebat 100 kali taw....kalau yg dah berkahwin... kene rejam dengan batu sampai mati... (hukum hudud yang diterangkan dalam ayat suci al-Quran... tapi slacknya malaysia x guna hukum hudud..)

korang fikir2lah apa yg korang perlu buat agar benda ni x berlaku kpd korang.... kalau korang buat jugak.. 2 urusan korang ngan Allah...

*lepas ni kene nasihatkan sikit GF saya 2... 

salam ukhwah,
mart aumi muslimin...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...