my tweets. follow me okey?

Monday, 13 June 2011

hari petama persekolahan -penggal 2...

Assalamualaikum...
bangun pagi..
gosok gigi...
pergi mandi
solat subuh....
pergi sarapan...
salam n cium mak and ayah...
pakai kasut..
pergi sekolah....

aku rindu kat DM... sudah dua minggu bercuti dan enjoy.. (enjoy la sangat.. aaa..tuuihhh!!)
hahaha..
Semangat baru..
perjuangan yang satu...
dan matlamat hidupku...
nak jadi orang berjaya...

tapi keadaanku..
berikan satu petanda...
bakal kena marah.....

pagi2 lagi masa perhimpunan pengetua dah mengamuk..
aduii... time ni la budak2 ni wat hal..
tapi rilek la... aku x wat salah pun..
hahaha....

nampaknye pencapaian aku tidak terlalu konsisten..
yela..
periksa 1/2 tahun kan?
first time aku dapat menjawab soalan format spm..
kira dah shock da ni..

fizik plak FAILED
add-math plak FAILED
math modern FAILED... (terkejut sebab banyak soalan form 3 kluar.. x leh jwab)
B.M.. A-
Agama A
B.I.... B+ (sikit lagi nak dapat A)

argghh!!!!
kill kill die die....
so what could I do???
memang kene daftar tuisyen la...

well.. masa nak balik 2.. aku kene tahan..
ade budak nak gaduh..
siut la..
apa yang dia x puas ati ngan aku????
kang BANGANG namanye...

biarkan dia...
malas aku nak layan...
buat apa nak layan budak narrow minded macam 2..

lepas ni memang aku nak tumpukan pelajaran betul2....
aku x nak menyusahkan mak ayah aku lagi...
aku tahu mak ayah aku banyak berkorban untuk aku..
tapi sekurang-kurangnya aku nak la menggembirakan hati mak ayah aku..
dapat result BAIK PUNYE!!!

so.. bersemangat aku nak menempuh hari esok yang makin mencabar ini...
harap2 apa yang kita usahakan yang baik itu dapat dirahmati Allah..

amin...

salam ukhwah,
mart aumi muslimin

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...